Kundvärde
Vi ser rådgivningen som central och bra rådgivning genererar kundvärde.
Listan över vad vi kan hjälpa Er med är lång. Här ger vi en bild av våra tjänster och några paketerade standardtjänster.
Paketen gäller vid tecknande av ettårsavtal, med uppsägningstid 3 månader. I vissa fall tas en engångsavgift ut för uppstart och uppsättning. Därefter sker faktureringen månadsvis. Fakturering sker en månad i förskott, med 10 dagars betalningsfrist.
I alla paket ingår
- Introduktionsmöte med behovsanalys
- Digitaliseringsbehov/möjlighet
- Snabb uppstarts process
- Standardtjänsterna – utvalda delar anpassade till ditt företagsbehov
- Support att ev komma igång som användare i affärssystemet
- Ett team nära dig och ditt företag
Det fasta priset följs upp efter de första 6 månader med ett avstämningsmöte för att se att leveransen är enligt förväntan för båda parter.
Standardtjänster
- Löpande bokföring / Faktureringen / Lev. fakturaflöde med Attest / Bankkoppling / Företagskortfaktura / Övriga banktransaktioner / Kvittohantering / Anläggningsregister
- Lönehantering / Semesterårsavslut/ Arbetsgivarintyg.
- Support Fortnox
- Bokslut/ Årsredovisning / Inkomstdeklaration – Årligen
Uppdragsnära rådgivning
- HR frågor / Anställningsavtalsfrågor, LAS mm
- Periodrapporter/Budget - Kan skräddarsys efter behov i Oxceed
- Budgetuppföljning
- Likviditetsbudget
- K10-deklaration inklusive rådgivning kring löneuttag och utdelning
- Extra frågor utöver det som ingår som standardtjänst
Rådgivning / Kvalificerade tjänster
- Koncernredovisning
- Skatteplanering / Bolagsstruktur
- Kontrollbalansräkning
- Frågor om skatt och moms
- Boksluts- och utdelningsplanering, paketerat som ett fastpris
Antalet verifikat/månad, är en parameter vi tar hänsyn till. Med ett verifikat menar vi en bokning vi gör i programmet, ex ett kvitto eller en post i bankutdraget. En faktura blir i det här fallet två verifikat, en när man mottar den och en när man betalar den. Vänligen estimera antalet verifikat per månad inför vår första kontakt/möte. Tjänsten prissätts primärt utifrån volym och kan även variera efter komplexitet.
Det gör vi varje dag genom att dels använda / erbjuda olika verktyg beroende på var och en av våra kunder befinner sig:
- Digitalisering av faktureringsflödarna – skicka faktura till sin kund direkt från faktureringsprogrammet, från en digital skapad och godkänd order alternativt från underlag skapad i tidsredovisningsmodul.
- Digitala leverantörsfakturaflöden – fakturor tas emot elektroniskt, tolkas och bokförs, skickas till banken för betalning via fil.
- Löneprogram som automatiserar tidsredovisning, reseräkningar och lönekörningar.
- Digitala resursplaneringsverktyg – att planera, strukturera och följa upp - optimerarresursanvändningen för en bra balans i verksamheten
- Momsdeklarationer, Arbetsgivardeklarationer, Inkomstdeklarationer och Årsredovisningar signeras och skickas in Digitalt.
- Bokslut och Räkenskapsmaterial lagras Digitalt.
Vi har i vår utbildningsplan målet att fortbilda medarbetare inom hållbarhet för att kunna ligga i framkant gentemot våra kunder med relevant rådgivning som förbättrar kundens verksamhet.
Dela med dina kontakter
Facebook
Linkedin
Twitter